Těhotná v 15 -ti...

15. července 2011 v 15:35 | Gabriella |  Kecy v kleci
...Ne!

Čím dál častějc vidím 15-ti, 16-ti a 17-ti letý holky buďto s pupkem a nebo s kočárem. A narovinu se přiznám, že si myslím něco o zkaženým mládí a o blbosti.
Ano můžete se stát, že selže antikoncepce a podobně, ale většina těhle holek si za to může sama, protože jsou úplně blbé a antikoncepce jim nic neříká a naivně si myslí, že jim se to stát nemůže. Ha ha ha...

Jsem pro potrat
Najde se kupu lidí, co by mě za můj názor sežralo,ale já se za něj nestydím. Nemyslím si, že 15-ti nebo 16-ti letá holka by byla schopná vychovat dítě. Ano může se najít vyjímka, ale to tak jedna z tisíce. Jak by taky mohlo dítě vychovávat dítě.
Když vezmu v potaz, že má milující rodinu, která by byla ochotná ji pomáhat a partnera na kterého je spoleh, budiž, ale i tak, mládí v hajzlua povětšinou i vzdělání.
Bohužel povětšinou je to tak, že holka je naivně zamilovaná do o rok stašího puberťáka a myslí si, že je to navěky, toho to však brzo přejde a svým způsobem on žádné závazky kromě alimentů nemá. A co pak, mladá holka s děckem na krku a s očima pro pláč. Navíc, partner se hledá dost těžko, když máte dítě, protože pochybuju že se nějakej 20-ti letej kluk bude hnát do toho aby si mohl hrát na taťku. Nemilé.

Ano mám negativní přístup, hlavně kvůli tomu, co vidím kolem sebe tady u nás.
Příklad :
  1. Holka svede kluka,co jí nedávno poslal k šípku a nějak mu zapomene říct, že vysadila antikoncepci. A a bum. Na potrat nejde,protože si naivně myslí že si ho děckem udrží! Co an tom, že jí bylo teprve 16. Kráva! Přiznám se, že mi toho kluka bylo fakt líto. Ovšem, taky an ni došlo, poslal ji doprdele!
  2. 17-ti letá holka těhotná s stím největším cikánským hajzlem , kterou vyhodili ze všech škol na kterých byla. To už je lahůdka! Být jejími rodiči rozbiju jí tlamu už jen za to, že se tahá s cikánem. Aneb a je vymalováno! Z holky se kstane nějaká špindíra, co mu bude rodit parchanty jak na běžícím pásu. Proč ne? Co takly jinýho se základnou, tohle evidentně zvládne na jedničku!
A tak to u nás chodí!

Chápu, že se může stát, že na potrat je pozdě a pokud ta holka není ten případ viz. rodina, která se o ni postará a partner na, kterého se může spolehnout, nebo aspoň jedno z toho, je podle mého nejlepšího adopce. Lepší dát ho cizím lidem a vědět, že o něj bude skvěle postaráno, než vychovávat ho v nedostatečných podmínkách i kyž sama vím, že na to nemám jak prostředky tak ani sílu. V nejhorším případě může skončit až v děcáku, protože matka se o něj není schopná postarat.

Osobně
Je mi dvacet, malé děti dvakrát nemusím, když opomenu ty chvíle, když si na deset minut pochovám malý roztomilý mimčo, to bych se rozplynula, ale pořád si připadám jak děcko a vím, že jsem schopná se postarat tak akorát o sebe. Když opomenu fakt, že jsem moc mladá na to abych se stala matkou, tak jsme navíc nehorázně sobecká a nejmíň do třiceti být sobecká ještě hodlám!

Ovšem, to že jsem pro potraty neznamená, že náctileté holky, které vychovávají malé dítě a zvládají to, naprosto obdivuji. Já bych to nedokázala. Navíc v mnoha případech jim s výchovou pomáhají jen rodiče (mnohokrát ani to ne ), protože partner vezme nohy na ramena. Plus když jsou schopné si u toho ještě dodělat školu.

A co vy? jaký máte názor?

Ps: Dotazy netykající se článku a podobně piště na můj Formspring, ráda vám odpovím. V klomentářích se povětšinou dotaz ztratí :)


 

12 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Brabikate Brabikate | Web | 15. července 2011 v 16:02 | Reagovat

Mám ve svém okolí tři holky, které měly už takhle mladé dítě.
Jedna z nich, ta je o čtyři roky starší než já, měla dítě v 16. Je to ale chytrá holka, má fajn a inteligentní rodiče, ale procházela jakýmsi pitomým obodbím vzdoru a... najednou tu bylo dítě. Rodiče jí hrozně pomohli, teď si dodělává školu, tatínek si dítě teda bere jen sem tam na víkendy... A vypadá to, že to nakonec zvládli celkem dobře.

Druhá holka je moje spolužačka ze základky. Moc inteligence nepobrala. V 19 zjistila, že je těhotná a nevěděla s kým. Teď má malýho chlapečka, vypadá celkem spokojeně... ono těch 19 není tak příšerný jako 16. Ale stejně... představa, že bych teď vychovávala dítě se mi vážně nelíbí!

A třetí případ je holka od nás z vesnice. Je jí 17 a má už rok a půl starou holčičku. S tatínkem pochopitelně není, ten po půl roce zmizel... A té malé upřímně lituju, její maminka ji tahá po hospodách a jen přesvědčuje svou vlastní mámu, aby jí pohlídala, aby mohla každý víkend jezdit po diskotékách. Jo, ta se nenechá omezovat. :-/

Já asi nejsem pro potrat. Já nevím, nějak mi to nejde přes srdce, já bych to asi nedokázala. Mám pocit, že snad jakýkoli život je lepší, než jeho umělé ukončení. Ale jsem pro, že si o tom má každá dívka/žena rozhodnout sama.

2 S. S. | E-mail | Web | 15. července 2011 v 16:06 | Reagovat

Dá se říct, že souhlasím. Teď mám malou osmnáctiměsíční sestřenici a vidím, kolik práce všechno to vychovávání dá. Je sice strašně fajn si s ní třeba od rána do večera hrát, ale nedovedu si ani minimálně představit, že by to bylo moje dítě a nikdo by mi jí už neodpáral.
Je mi 16, jsem z těch klidnějších holek svýho věku, nemám potřebu vymetat každej den nějakou párty, a stejně si nedovedu představit, že bych měla takovouhle zodpovědnost.
Co potom holky, které jsou nonstop v lihu, každý víkend paří od nevidím do nevidím a ani nedovedou spočítat, s kým kde co měly (vidím takových okolo sebe dost). Ty se tuplem o dítě postarat nemůžou.
Jsem taky pro potrat, protože i to dítě má právo narodit se do rodiny, která se o něj bude starat, ne být jenom nějakou chybou, která se přihodila pitomé neopatrné holce v sobotu večer.

3 Cooky Cooky | Web | 15. července 2011 v 16:12 | Reagovat

Je mi 16 let a promiňte, že to řeknu, ale nenávidím malé děti, přesto - kdyby se mi to stalo, na potrat bych jít nemohla, měla bych pocit, že jsem někoho zavraždila. Pak bych to asi psychicky neunesla a možná se i za to zabila....

4 Tabitha ren Moore Tabitha ren Moore | Web | 15. července 2011 v 16:19 | Reagovat

Pravda, vidím dost těhotných holek, co jsou ještě pod hranicí dospělosti.Moje sousedka je o rok starší, tudíž má dvacet.Má dvouletého caparta a dalšího má na cestě, ale jen proto, že je vyloženě běna a navíc taky dost pitomá. Ale pro potraty nejsem.Pokud to dítě neohrožuje život matky nebo hrozí že to bude postižené, holce je 12 nebo byla znásilněná tak to nevidím, jako důvod.Vždycky existuje náhradní péče nebo adopce.Jenže tohle si uvědomuje málo, kdo a pak to končí tak, že pitomá kráva porodí na chodníku a místo do baby boxu strčí dítě do popenice, co stojí dvacet metrů vedle boxu.To je jedna možnost ta druhá je to, že z dítěte vyrost totální grázl protože holka sama nebyla pořádně vychovaná natož aby vychovávala někoho jiného.Osobně taky nemám moc ráda malé děti, přistuju k nim, jako k dospělým, ale myslím si že bych se o to uměla postarat.Přece jen táhne mi na dvacet a to už člověk má nějakou zodpovědnost ne jako ty dnešní husičky...

5 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 15. července 2011 v 16:24 | Reagovat

"Ako vraví moja kamoška, najskôr až v tridsiatich"

Som čerstvo dospelá a deti mi ešte stále lezú na nervy. Vôbec si to neviem ani predstaviť.
Inak úplne súhlasím až na ten potrat, ale to tak subjektívnejšie, lebo som veriaca.

K tým cigánkam. Oni to robia kvôli peniazom za novorodencov. Každú chvíľu počujem, že rómka dobila svoju dospelú dcéru na smrť a pri tom má dve batoľatá.

6 Terka Terka | Web | 15. července 2011 v 16:34 | Reagovat

Já pro potraty jsem, ale jen v některých případech... Mně je sice 20, cítím se pořád taky jako dítě, a neumím si představi a ani nechci, jak sedím doma na zadku a mám v ruce plačíčí dítě. Děti miluju, ale sebe víc. A i přesto bych na potrat nešla, protože mám 5 let trvalý vztah, milujeme se, muj přítel je spolehlivý a zodpovědný a když to blbě řeknu/napíšu, tak já bych neměla důvod se toho vzdát, protože mám všechno co potřebuju...

Ale 16ti letá holčina o tom asi takhle celkově nepřemýšlí. V 16ti chceš všechno hned teď a zajímáš se jen o sebe a o svou pubertu, a v tom případě pro potrat jsem...

PS: Cikánům podvázat vaječníky a useknout pinďoury :D

7 Vivi Vivi | Web | 15. července 2011 v 16:37 | Reagovat

Jako někdo kdo občas sleduje "Šestnáct a těhotná" na MTV můžu říct, že občas si nad těma holkama jenom řikám "Panebože, to jsou vážně tak pitomé a nebo to jenom předstírají?" Ono vážně není moc chytré pořídit si dítě v takovém věku.
Jistě, já chápu že některé to zvládnout můžou a pokud to dokáží, do toho. Ale pokud jsou to prostě jenom pitomé šestnáctky které zapoměli že existuje antikoncepce a nechali se unést "sílou okamžiku", tak to pak nemůže dopadnout dobře.

Je dost velká pitomost pořídit si dítě v době, kdy sami nevíme co se životem, kdy pořád hledáme sami sebe a nejsme schopni nějakého pevného, jasného rozhodnutí a tak obrovské zodpovědnosti jako je dítě.
A vůbec, kdo by chtěl dítě v šestnácti, to je přece doba kdy se má užívat života a ne doba kdy se mají někomu měnit plenky...
Toť vše, neříkám že ty holky odsuzuju, jenom říkám že nevědi do čeho se pouští...

8 *Nanna *Nanna | E-mail | Web | 15. července 2011 v 16:43 | Reagovat

Že je ti líto toho kluka je sice milé, ale není to v holce. Ne většinou. Ano, jak zajímavé, že jdeš po ulici, uvidíš holku - mladou holku - s kočárkem a řekneš si - děvka. A ani netušíš, že byla znásilněná, že se zamilovala do kluka, který se s ní vyspal a - tady pozor - sám mohl použít kondom a zabránit tomu dítěti. Může za to i holka, neobhajuji ji. Ale občas to není jen její vina. Neudělala si to dítě sama, s prominutím. Je pravda, že je teprve dítě. Ale podle mě potrat je ta největší blbost. Adopce při tomto případě mi přijde jako nejnormálnější možnost. Ano, možná jsem blázen, ale jsem proti zabíjení dětí. To ovšem neznamená, že s tebou nesouhlasím. Jen částečně. Zbytek docela sedí.

9 Tajemná M Tajemná M | Web | 15. července 2011 v 16:44 | Reagovat

Přijde mi to zvláštní. Je mi třináct a půl a představa, že bych třeba za dva roky vozila malý mimi je prostě zvláštní. Bože, vždyť jsem ještě dítě. Dost dobře nechápu, proč ty holky spěj s někým takhle brzo. Jen proto, že je mi 15 a už to můžu dělat, přece nemusím hned s někým spát. 15 je podle mě moc malý věk. Asi se na to budu dívat jinak, až budu vlastnit občanku, ale ti patnáctiletí co znám, by nemohli mít děti ani náhodou.
Připomíná mi to, že jednou před naší školou stály plakáty nějaký organizace, která je proti potratům. Jenže já se musela ptát. Jsou schopni zařídit té dívce, že bude žit úplně normálně? Ne. Můžou jí dát peníze, můžou jí slíbit, že si to dítě vezmou, ale rodit bude stejně ona. Ale to jsem trochu odbočila.
Většina holek ani neví, do čeho jde. Je jim 15, takže už přeci můžou a určitě to dělají všichni, že? Takže nesmí být pozadu. Jenže většina z nich ani neví, jak a tak jim to přinese akorát špatný vzpomínky a výčitky a někdy taky dárek v podobě malého miminka. Já se jen ptám, proč to ty holky dělají? Pochybuju, že by byly všechny tak blbý, že by nebrali antikoncepci. A kdyby, tak přeci existují prášky, které zaručí alespoň částečně, že dívka neotěhotní.
U nás byla jedna holka, co byla těhotná v 17. To už není tak málo, ale taky to není moc. A ta nic neřekla, protož se bála jít na potrat. Nechci tyhle holky odsuzovat, ale přijdou mi tak trochu naivní. Potrat má sice určitý rizika, ale těhotenství v tak nízkém věku má podle mě větší.
P.S. A ti kluci jsou taky pěkně blbí. Ne, když neví, že holka nemá antikoncepci, nebo když jim ta holka lže, ale měli by se o to dítě taky nějak starat. Přeci jenom, sama si ho ta holka asi neudělala, že?

10 Nixii Nixii | E-mail | Web | 15. července 2011 v 16:46 | Reagovat

Máš pravdu, hodně holek si za to může vlastní vinou. Ale proč je odsuzovat hned na první pohled ? Co ty víš, mohl se protrhnout kondom. Mohly selhat prášky, nebo jiná antikoncepční ochrana. Proč odsuzovat šestnáctiletou holku s ročním miminem v kočárku, když nevíš, že jí ve čtrnácti letech znásilnili ?! Né každá si za to může sama.
Jinak pro potrat jsem taky. Mám kamarádku, která taky otěhotněla ( né její vinou) a šla na potrat. Podle mě to byla dobrá volba. V tomhle věku, který je vlastně ještě pubertou, jsme rádi,  že dokážeme udržet sami sebe naživu. Máme věcí nad hlavu a ještě do toho mimino ? Trochu uhozené ne.

Článek se mi celý nelíbí, ale něco z toho je docela dobré.

11 Jasmína Jasmína | Web | 15. července 2011 v 17:02 | Reagovat

Souhlasím.
Mladé holky téhle společnosti většinou postrádají mozek, tudíž si někde na díze nabrnknou toho největšího machra a zmizí někde na hajzlech. Ovšem, výsledek nějak nedomysleli..

12 Lilithen Lilithen | Web | 15. července 2011 v 17:12 | Reagovat

Leckdy je šestnáctiletá dívka mnohem lepší matka, než kdejaká třicítka. Člověk by neměl soudit, pokud do života dotyčného nevidí. Ve městě sice může někdo potkat sedmnáctiletou dívku s kočárkem a říct si "Bože, to je blbá nána, má celé mládí v hajzlu.", ale už nevidí, že doma se se svou dcerkou láskyplně mazlí, kojí ji se štěstím v očích a po večerech se učí, aby si dálkově dodělala školu.

13 Lucie Lucie | Web | 15. července 2011 v 17:29 | Reagovat

[3]: Proč nemáš ráda malé děti???

14 Miss Jane Miss Jane | Web | 15. července 2011 v 17:33 | Reagovat

Některé holky, které vídáváš za to mohou ale jiné ne. Je hodně dívek, které byly zneužity nebo, když už se stala nehoda, tak se rozhodly nechat ditě žít a ne jít ho zabít. Těžko můžeš soudit, jaké to je, když si v takové situaci nebyla. Každý děti nemá rád ale já osobně ano.

15 Veronika Veronika | Web | 15. července 2011 v 17:45 | Reagovat

Je to krásnej článek a souhlasím s tebou. Na spoustu věcí mám stejný názor jako ty, např. s tím potratem. Je mi 18 a nevím, kde bych vzala peníze, kdybych je potřebovala na potrat, rozhodně bych si pro ně nepřišla k rodičům, ale prostě vím, že bych na něj šla. Nejde o to, že teď v tý situaci, tohle prostě vím.
Další je to s těmi malými dětmi, s tím rozdílem, že teda mě mimča docela děsí :DD
Ale přesně jak píšeš. Ty co to zvládají... Klobouk dolů :)

16 Katy LoveGood Katy LoveGood | Web | 15. července 2011 v 17:47 | Reagovat

Já taky pro potrat nejsem, pokud nejde o extrémní případy. Přece jenom, když dívka otěhotní, musí být schopná zodpovídat za svoje činy a alespoň to dítě porodit, sice mají babyboxy zrušit, za to bych se rvala, ale pořád je tu adopce. Samozřejmě, když je mladá dívka znásilněna a otěhotní a nebyla by schopna dítě zvládnout a ohrozilo by to její život, asi by se o potratu dalo uvažovat a navíc ona by za toto rozhodnutí odpovídat neměla, protože její chyba to nebyla - je to stále vražda, ale pochopila bych ji víc..

17 Maruška Maruška | E-mail | 15. července 2011 v 17:58 | Reagovat

Souhlas. říkám si: nejsi náhodou ze stejného města jako já? :D Tady je to už zcela normální...

Ale souhlasím i s [12]:. Všechno nejde shrnout do jedno pytle..

18 Gabriella Gabriella | Web | 15. července 2011 v 18:07 | Reagovat

[12]: Nechtěla jsme všechny házet do jednoho pytle, jen poukázat na to, jak to chodí, konkrétně u nás to tak je. malé město, kde každý zná každého a vědí jak to je :) A bohužel, u nás se žádná  holka, co má dítě  a zárověň  nemá v palici pusto prázdno nenajde.

19 Dancek Dancek | E-mail | Web | 15. července 2011 v 18:17 | Reagovat

Znám dvě holky z mého okolí, co měli dítě v patnácti. Docela mne to zaráží, v takovém věku by si lidé měli užívat svobody, navíc mnozí jsou ještě nepřipraveni na toto. Jinak souhlasím, jsem pro potraty. Sice by se měli ti dva o dítě starat, nést zodpovědnost, ale stalo se.. Když dítě nechtějí, nebo nechtějí, aby se o to dítě staral někdo jiný, tak proč ne? Nehledě výše zmíněných peněz. Dneska jsou velice šikovné holky, avšak, myslím si, že to u každého případu nechtěného těhotenství nebude. :-)

20 Secret Secret | Web | 15. července 2011 v 18:19 | Reagovat

Fúú! Tak ja vôbec nie som za potrat. Dieťa má pravo na život..

21 Jitulka シ Jitulka シ | Web | 15. července 2011 v 18:21 | Reagovat

Já souhlasím. Je přece tolik možností, jak si "dávat pozor" a pokud ta holka není úplně tupá,s prominutím, kurva, tak do jináče nepřijde. Ono být pubertální matka není žádný med. Sama to vidím na jedné holčině z mého okolí. Měla mimčo v 17 letech a to dítě je absolutně pozadu, protože se mu jeho maminka dostatečně nevěnuje. A čeká druhé! Panebože, co z těch dětí bude?!!!
A k tvým případům. V tom prvním se holka zachovala jako totální pipina. Tohle je hodně slabý výraz. Je to ten nejubožejší způsob jak se pokusit uvázat si kluka okolo krku. Nejen, že většina chlapů před takovou slepicí zdrhne, ale ona má zkažený život a s největší pravděpodoností i to dítě, jelikož má matku, která ve skutečnosti matkou není. Na to holka musí dozrát!
A druhý případ bych snad nechala raději bez komentáře, protože nesnáším ty cigánské rodiny, kde se rodí jedno dítě za druhým jen proto, aby z toho měli prachy. A upřímně těch mamin i lituju, jenže-zavinily si to samy svojí blbostí.
Tohle je prostě téma na hodně dlouho diskuzi, ale prostě jsem proti náctiletým matkám. A v tomhle případě bych ten potrat i schválila. Ale jsou případy, kdy prostě ne!!! A vlastně jsem proti potratům. Jak už jsem ale řekla, tohle jsou výjimky, které uznávám. Lepší to dítě dát pryč (nebo k adopci) než aby vyrůstalo s neschopnou mámou. Nicméně to, že dívka těhotní je z části její chyba a měla by si zodpovídat za své činy. Kdy potrat ano? Pokud to ohrožuje život matky, dítě by se narodilo s postižením nebo po znásilnění. Sice v tom posledním případě za to to dítě nemůže, ale ta hrůza z toho, co se stalo by mi asi taky nedala sílu to dítě milovat.
Mně je 21 let a klidně si dokážu představit, že bych měla mimčo. Ale nikam nespěchám, protože na to je ještě času dost a přeci jen máme mládí před sebou.

22 Connie Connie | Web | 15. července 2011 v 18:21 | Reagovat

zajímavá je určitě (komentář není k tomuto článku)

23 andrie-.ss andrie-.ss | Web | 15. července 2011 v 18:27 | Reagovat

Souhlasím s tebou, nechapu jak nekdo muze byt tak brzo cekat mimco, chudak, vzdyt ho nemuze ani poradne vychovat a nikdy nepozna svyho tatu

24 Petra Petra | 15. července 2011 v 18:31 | Reagovat

můžu se tě zeptat jak zrovna můžeš vědet že se nechali ´źbouchnout´´ třeba byly znásilněný???

25 Nikol Nikol | 15. července 2011 v 18:36 | Reagovat

Naprosto se ztotožňuji s tímto článkem. Ve svém okolí mám jednu holčinu, která porodila v šestnácti, ale má partnera, ktérému je 35, což mi přijde (hlavně přišlo) dost ujeté /nebo jaké slovo použít../, každopádně o dítě se starají skvěle a holčina pořád chodí do školy. Osobně jsem na toto ale alergická a nejsem schopná se dívat ani na MTV a "16 a těhotná", protože mi přijdou ty holky z 99% naprosto dementní! ... :/

26 hanichka hanichka | Web | 15. července 2011 v 19:36 | Reagovat

[21]: Promiň, ale začátek tvýho komentu mě dostal. Nevím, kdo je tady tupej, holka může otěhotnět i s práškama, může prasknout kondom...nemluvě o tom, že do jiného stavu přijde třeba s prvním parnerem - taky kurva? Přijdeš mi, s prominutím, pitomá. Neměla bys všechny takhle odsuzovat.
A na děti kašlou nejenom náctiletý maminy.

27 CutieJ* CutieJ* | Web | 15. července 2011 v 19:37 | Reagovat

Se vším, cos napsala, s tebou souhlasím...už proto, že vím o 2 holkách...jedný je 15 a "chodila" se mnou rok do třídy..dala jsem to do uvozovek, protože se tam objevovala vážně zřídka a na konci roku přišla s tim, že je těhotná a do školy už chodit nebude. Tý druhý je 14 a dítě čeká taky. Obě to jsou cikánky, takže tohle je asi jejich životním cílem...

28 Lussie Lussie | Web | 15. července 2011 v 20:51 | Reagovat

Též jsem pro potraty. Jednou jsme se o tom bavili s tatíkem a řekl mi, že stát se může cokoli, nikdy by mě za to nijak netrestal, ale vůbec by se mě neptal a šla bych na potrat. Já osobně bych jednou ráda nějaký to mimčo měla, ale v době, kdy budu vědět, že budu schopná se o něj postarat (i finančně ho zabezpečit) - a hlavně i bez chlapa, kdyby náhodou..
Jinak moje bejvalá spolužačka má teď asi půlroční miminko - plánovaný. Bydlí se starším partnerem a vypadaj všichni tři spokojeně..
Já se sem tam ,,starám'' a vozím kamarádky čtyřměsíční neteř, která je úžasná.. dokud nezačne řvát! :D

29 Vendy Vendy | Web | 15. července 2011 v 21:35 | Reagovat

Je vidět, že tvůj článek vyvolal silné odezvy, a já se přidávám... Jsem proti potratům, snad jen z vyjímečných případů (dítě se může narodit postižené, nebo bylo počato při znásilnění). Potrat jsem nezažila (nepodstoupila), ale z ohlasů vím, že většina dívek se po něm cítí psychicky hodně zle. Další věc je, že po takovém zákroku holka už nemusí mít další dítě a to ani v případě, že by je po několika letech hodně hodně chtěla. Neobhajuji tu holky, které se nechají zbouchnout v šestnácti (copak se nedají pořídit natikoncepční pilulky? ), ale řešit všechno potratem - to je jen konečné řešení.
Pro tyhle holky je tu varianta - dát dítě k adopci nebo do baby boxu.
Když takové holce pomůžou rodiče, je to taky dobrá varianta. Je fakt, že má mládí v háji, ale po deseti letech je ještě pořád mladá a už si může i někam vyrazit.
V každém případě je dobré mít dítě až v případě určitého zajištění -tzn.hlavně mít kde bydlet. Jsi rozumná holka a máš rozumné názory, to je dobře a škoda, že takhle nepřemýšlí víc lidí. Dítě v šestnácti je docela katastrofa. Dítě v osmnácti nebo devatenácti bylo ještě před 20 lety naprosto normální, je to sice brzo, ale taková katastrofa to není. Dnešní "trend" je mít dítě kolem pětadvaceti až třiceti, to je celkem rozumné, nastávající rodiče už většinou mají nějaké bydlení a hlavně jsou už "vybouření" a nebudou mít pocit, že o něco přišli...

30 Vendy Vendy | Web | 15. července 2011 v 21:40 | Reagovat

[16]: K baby boxům - tohle jsem taky někde četla, pěkná kravina. Baby boxy už zachránily život 50 dětem, které by jinak skončily mrtvé někde v odpadcích. Jak tohle může někdo chtít zrušit? To jdeme pěkně dolů.

31 Sáruška Sáruška | Web | 15. července 2011 v 21:40 | Reagovat

Je to možná až moc drsný, ale já bych jí vrazila pořádnou facku. Jestli si někde šoustá bez šprcky jen proto, aby TO měla "lepší", pak je teda pěkně blbá. Jo, za HA se musí dát nějaký ty prachy, ale jestli jí za to nestojí celé mládí, tak prosim. No a jestli HA selže, tak bych to nazvala "smůlou"... Prostě - buď potrat nebo teda ta adopce. Určitě děcko nenechávat. Důvody už jsi vlastně uvedla v článku - s těmi souhlasím.

Zvláštní případ je znásilnění a tady toto, ale o tom řeč vůbec nebyla.. situace tady je stejně snad uplně jasná.

32 Claire Claire | Web | 15. července 2011 v 22:38 | Reagovat

Víceméně s tebou souhlasím. Pro potraty sice jednoznačně nejsem, ale ve zbytku se s tebou shodnu. Bydlím na malém městě a taky se taky teď nějak rozmohla "móda" náctiletých maminek... A když je vidím, taky si říkám, že jsou ty holky zralé na facku. Myslím si, že náctiletých holek, které dovedou s láskou a pořádně vychovávat dítě, je strašně málo...

33 Peťka ;) Peťka ;) | Web | 16. července 2011 v 9:31 | Reagovat

Dalo by se říct, že s tebou na 99,9 % souhlasím. napsala jsi tam všecho... dnešní doba je vážně zvláštní. lidé se hrnou do něčeho, o čem nemají ani páru a to nejen v tomhle ohledu.
popravdě nevím, co víc připsat, protože jsi vážně napsala všechno, co si myslím o tomhle problému u já ;)

34 Rouna Rouna | Web | 16. července 2011 v 9:42 | Reagovat

Štve mě, že jedno kolo fotosoutěže už zabralo polovinu měsíce. S takovou se do finále dostaneme někdy v listopadu. Áááchjo.
A k těm tehotným. Teď tu u nás v baráku bydlí jedna sedumnáctka, s půlročním miminem, a další dvě tu pobíhají s pupkem. Jsou to obě šestnáctky. Jedna z toho moje základková spolužačka. Ani jedna potrat neplánuje. Přítel s nimi už není. A matka mé exspolužačky o tom ještě ani neví.
Nesouhlasím s tim, aby si to tak mladé děti nechávaly. Viděla jsem o tom dokument, mluvil tam na toto téma gynekolog, říkal, že pro dětské tělo je strašně náročné zvládnout tu zátěž, která s těhotenstvím souvisí, když jste ještě sami děti. Což je samozřejmě logické.
Ty holky si zničí život. Nedodělají ty jejich učňáky. Vzdělání mít nebudou, peníze taktéž ne, rodiče mezi živými taky nebudou napořád. A úroveň života těch dětí? Budou bez otce, bez pořádného zabezpečení. A hlavně, až se jednou v šestnácti od maminky dozví, že v jejich věku vznikly omylem.
Nevím, děti by si podle mě měli pořizovat finančně zabezpečení lidé. A navíc, měli by i něco kvalitního svému potomkovi předat. Tudíž nevidím důvod, proč hloupí, nemocní atd., lidé, by měli mít tvora, který se tu po narození bude pouz trápit, pokud po svých rodičích nezíská zrovna tu nejlepší výbavu.
Hm, možná k tomu přistupuji moc jako ke psům.
No nic... těším se na vyhodnocení fotosoutěže, a kdyby šly zkrátit třeba termíny pro zaslání fotek, a tímto urychlit, byla bych jeen ráda.

35 Gabriella Gabriella | Web | 16. července 2011 v 10:21 | Reagovat

[34]: Ohledně soutěže. Mrzí mě to,ale pořád mi chybí ještě  hodnocení od  jedné porotkyně, tudíž nezbývá nic jiného nežpočkat. Bohužel.

36 Anett"ka" Anett"ka" | Web | 16. července 2011 v 12:29 | Reagovat

mám názor podobný jako Ty... zrovna se mi o tom momentálně nechce rozepisovat a hlavně mi to přijde zbytečný, protože si prakticky myslíme to samý :D
Taky jsem pro potraty. Myslím tím pro hlavně ze zdravotního hlediska. Mám věřící příbuzný a ty ted vědomě přivedou na svět už druhé postižené dítě jen proto, že víra nepovoluje potraty. copak ale takhle vědomě přivádět na svět děti, který z něj stejně moc mít nebudou není hřích?
Pak jsem taky určitě pro, když byl někdo znásilněný... tam bych neváhala...
a pak si myslím, že to je každýho volba. ale když neberu antikoncepci nebo si nedávám pozor, je to můj problém a měla bych si být vědoma následky svých činnů. protože když jde mladá holka na potrat, je velká šance, že pak už nikdy nebude moct mít děti a to je velká škoda :( ale když bych zjistila v 15ti, že jsem těhotná, neměla bych zázemí a nebyla si jistá tím vztahm (což si v 15 nemůže bejt jistej nikdo :D ), rozhodně bych se do takovýhle zodpovědnosti nepouštěla..
nevím, co bych dělala, kdyby se to stalo, šlo by hlavně o toho partnera... protože vím, že doma mám takový zázemí, že tam by se dítěti dostávalo první poslední a bylo by štastné... jde jen o to, jestli bych byla štastná i já... proto si beru každej den zodpovědně prášek... a když zapomenu, radši pak nesouložím :D
no a tak jsem se rozepsala, kurva :D

37 PISTÁCIE PISTÁCIE | Web | 16. července 2011 v 13:11 | Reagovat

na jednu stranu s tebou uplně souhlasim.
prostě mladý naivní holky, kluci jim nakecaj kdo ví co, jak je to bezpečný, jak se nemaj čeho bát, nic se nestane. na druhou stranu, pak se stane cokoliv, ta holka si to neuvědomí prostě, nemá z tim zkušenosti.
prostě ta naivita mladých je někdy až moc velká¨.
na druhou stranu znám taky docela dost holek, někerý sou i mladší než já, a to mě je 19 a ony už mají dítě, a ja jeste ani nevim co to je porod ...
ty jo, nejdriv si rikam, jak sou hloupý, pak si ale rikam, ze je obdibuju, ze do toho šly. nešly na potrat, ale proste si to dite nechaly a za maji u mě taky obdiv....

a za treti, ja nejsem pro potraty, jo ted se mi to kecá, kdyz v ty situaci nejsem, ale asi bych toho človíčka nedokazala zabít. preci jen se rika, ze tak malej plod  v těle, jeste neni človicek, ale prece jen kdybych si vzala, ze rodice trebas mohli premyslet o potratu u mě. ze bych tu ted nemusela byt, je to takovej divnej pocit.
potrat je hnusna věc. ale zas je lepsi asi ted to vyzni hnusne, ale lepsi mozna potrat, než mit matku ,ktera se o nas neumi anebo spis nechce postarat.. jsme ji přítěží a nevim čim všim.
je to složity tema tohle.
snad se nedostaneme do situace ze nastane chvile, kdy budeme cekat dite v tu nejnevhodnejsi dobu, proste ted mi prijde ze at jsme dospely a je nam 19,20, 21 a podobne.tak stejne i my sami jsme zatim deti .. ja bych tak jeste rada pockala 10 let... ale nekdy to hold naplanovat nejde a dite prijde naporsto necekane.

38 PISTÁCIE PISTÁCIE | Web | 16. července 2011 v 13:13 | Reagovat

jo a jeste k tomu hodnoceni fotek..do ty souteze
asi jsem ta posledni kdo ti jeste neposlal hodnoceni, ale me zatim od tebe nedošel zadny email s fotkama, takze nemam co hodnotit zatim...
tak kdyby jsi byla tak hodna a poslala mi to znova.. a pak to hned ohodnotim a pošlu ti to moc rada...

39 celebrity-stars celebrity-stars | Web | 16. července 2011 v 13:42 | Reagovat

Opravdu bych nechtěla..

40 Jaňula & Týnuše Jaňula & Týnuše | Web | 16. července 2011 v 13:47 | Reagovat

Zrovna dneska jsem zjistila že moje  kámoška je těhotná a je jí 16!.. a už je ve 4 měsící když jsem to ujistila koukala jsem na ní s otevřenou pusou.. vůbec jsem nevěděla co jí mám říct tak sem jí řekla jestli si to nechá nebo pude na potrat?.. Odpověděla mi že jestli už potrat nepude tak si to stejně nenechá že to pude do babyboxu.. ://

41 Klariska Klariska | Web | 25. července 2011 v 18:58 | Reagovat

U holek ve věku 16 - 18 to není nic moc. Ale věřím, že je pár takových, který se k tomu postaví zodpovědně.. Ale myslím že nad 18 už to tak strašný není, naši rodiče povětšinou měli taky děti v tomhle věku a jak sme dobře vychovaní.. :) takže kdyby se mi teď něco podobného přihodilo (mě už je teda 21), tak si to určitě nechám.. a jelikož mi zbejvá rok vysoký, tak bych to asi dokončila dálkově nebo si studium odložila.. :D a tatínek by mi snad nezdrhnul, když to neudělal po těch 5 let co sme spolu :D a i tak myslím, aspoň co mám v okolí, že i svobodný maminky mají dneska slušný šance najít dobrého chlapa.. :)

42 Neriah Neriah | Web | 30. července 2011 v 22:00 | Reagovat

Těžko všechny házet do jednoho pytle. Znám náctileté matky, které své děti milují a přistupují k výchově zodpovědně, mají i dobré zázemí a finanční zabezpečení...

Pak znám i ty nezodpovědné, které jsou samy ještě dětmi a tak nejsou schopné o dítě se pořádně postarat...

Co se týče potratů, jsem proti nim. Jediná výjimka je případ znásilnění. To bych šla na potrat asi i já. Je pro mě nepředstavitelné, že bych měla milovat dítě, které vzniklo takovým způsobem.
Jak už psala Vendy, po potratu se každá dívka/žena necítí psychicky dobře, příkladem budiš má osmnáctiletá kamarádka, která včera porodila chlapečka (dvacátý týden těhotenství - podrobnosti a důvody, proč tomu tak je, rozebírat nebudu) a cítí se víc než mizerně... Na dítě se těšila, i její přítel, dali mu jméno...
Kdysi dávno jsem o potratech četla knížku, v které byly uvedeny příklady žen, které se po potratu psychicky zhroutily, i když o dítě předtím nestály. Pravda, vyděsila mě.

Teď v osmnácti bych se pravděpodobně o dítě postarat nezvládla, je ale vysoce pravděpodobné, že podobnou situaci nebudu muset ještě pár let řešit... Tedy doufám :)

[36]: I postižení lidé mají ze života radost, příkladem budiš má maličkost, která od narození nevidí a přesto je ráda, že může na tomto světě existovat....

43 magda magda | 8. září 2011 v 23:12 | Reagovat

ahoj je mi 18, mam 2,5 leteho chlapecka. Otehotnela jsem diky selhani antikoncepce, ale muzu rict, ze to bylo i moje selhani(zapominani vzit si prasek)
Muzu rict, ze jsem se setkala jak s lidma co me podporovali tak s lidma co me odsuzovali, ale z vlastni zkusenosti muzu rict, mladym holkam dite do ruky nepatri. Kdyz jsi vzpomenu na ty zacatky bylo to krusne, prerusila sem na rok stredni skolu a byla s prckem doma. Prvni pul rok byl fajn zvladali jsme vsechno s pritelem za podpory moji mami, ale po pul roce jsme se rozesli a me hrozne vazilo, ze holky chodi kalit a ja ne, takze maleho mela cele vikendy na krku mama a ja se obcas starala. To trvalo priblizne 4 mesice. Po te dobe jsem si uvedomila, ze dite neni hracka a zacela znovu fungovat jako plnohodnotna mama! Ted mam 19ti leteho pritele,ktery mi pomaha.

Abych to zakoncila mlade holky by si mely uzivat,ja osobne, kdybych to mohla vratit tak si maleho poridim nejdriv az po stredni skole a za druhe prvni laska nevydrzi vecne.

44 RobbieJefferson25 RobbieJefferson25 | E-mail | Web | 16. září 2011 v 18:58 | Reagovat

Buildings are expensive and not every person is able to buy it. However, <a href="http://bestfinance-blog.com">loan</a> are created to help different people in such hard situations.

45 Molly (mariannka) Molly (mariannka) | 30. prosince 2011 v 11:12 | Reagovat

Tady si můžete ověřit jestli máte těhotenské příznaky:
http://test-tehotenstvi.cz/?stranka=2
mě to uklidnilo, gynekolog se ptá na to samé

46 Es Es | 27. února 2012 v 12:39 | Reagovat

Je mi 17 jsem ve 26 tt a jse mstastna s pritelem cekame zdraveho chlapecka .. nikdy jsem nechtela dite tka brzy naky svatby a podobny veci ale kdyz se pak koukate na neco tak malickyho  a bezbranyho co je odkazany na vas a nikoho jinyho nema.. vasi vas taky nechali zit ikdyz si vas  neplanovali.. nebudte najivni ze ste byli vsichni vytouzeny miminka...  uzivat a uzivat je rozdil.. nevidim výhru v zivote chodit po diskotekach kazdy vykend vysedavat v hospodach s lidma kteri jsou strasni kaaamosi a kamosky... neni to vyhra, kdyby si  nasi rodice rekli to same za radsi budou nekde litat po hospodach nez sedet nad nemocnym miminem nez probdit noci dky nam rostli zoubky .. tak tady nikdo z nas neni.. premejslejte nez neco napisete..

47 Street view Street view | Web | 10. června 2017 v 5:39 | Reagovat

•    Your sharing of this content is very interesting. I like it very much. Hopefully I will be able to come here as soon as I can.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama