Jak se chodí na pohovor?

25. září 2012 v 20:38 | Gabriella |  Kecy v kleci

Problém č.1 - Nemám co na sebe. Ale fakt. Opravdu netuším, v čem půjdu. K tomu bych přidala i problém, že nevím jak se namalovat a učesat.

Nějakou dobrou radu?? Klidně i dvě, kdyby jste chtěli bejt rozdavační!


Problém č.2 - Jak ze sebe neudělat debila, už při příchodu!

S tím asi nic neudělám, ale budu se vážně snažit.

Problém č.3 - Ti kdo z vás pracují v obchodě s oblečením mi prosím nastiňte situcai jak to vypadá, když obsluhuje zákazníky?

Mě věta : ,, Dobrý den, mohu vám s něčím pomoct přijde opravdu stupdní"- Ovšem mám při pohovoru jít na hodinu na prodejnu a prodávat. Netuším jak na to!


 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Sasanka Sasanka | Web | 25. září 2012 v 21:04 | Reagovat

Na otázku "Mohu vám s něčím pomoci?" odpovídám automatikcy "Díky, jen se koukám." A to třeba zoufale běhám po obchodě a scháním peněženku, kterou zaboha nemůžu najít. Takže to nejspíš nebude ta správná fráze, nicméně tu pravou ti asi neporadím, protože sama nevím.
Dobrá rada na oblečení? Já bych stoprocentně vyrazila bez podpatku, protože i když je miluju, bála bych se karambolu (zvrtnutý kotník a podobně, při nervozitě se mi strašně klepou nohy)

2 Ronnie Ronnie | Web | 25. září 2012 v 21:09 | Reagovat

Pár rád: Rozhodne nebuď nervózna. Predtým, ako tam vojdeš, sa zhlboka nadýchni a buď optimistická. Pozitívne myslenie robí divy! :)
Buď uvoľnená a repšketuj toho, s kým budeš robiť pohovor. Do módy sa veľmi nevyznám, ale asi by sa šikla nejaká sukňa a pekná blúzka - tým nič nepokazíš. Rozhodne žiadny výstrih, aj keď bude pohovor viesť chlap. :) Určite si vyberieš niečo pekné, neboj sa. :)
Také rady ako udržiavať očný kontakt, pôsobiť sebavedomo, usmievať sa, odpovedať celými rozvitými vetami... Ti hádam hovoriť nemusím, že? :)

Uhm, a čo by som sa ja spýtala zákazníkov? "Môžem vám s niečím pomôcť?!" - je podľa mňa najlepšia otázka. Pýta sa ju každý predavač, ale ak chceš byť kreatívna, vyhliadni si zákazníka, normálne sa mu prihovor, napr. "Vidím, že sa vám táto blúzka zapáčila. Môžem vám poradiť alebo nejako pomôcť?" Väčšina zákazníkov sa síce na teba osopí a bude sa tváriť dosť hnusne, ale aj tak sa nájdu takí, ktorí budú milí. :) Hlavne sa po prvých zlých návštevníkoch nevzdávaj... :)

Dúfam, že som ti aspoň v niečom pomohla. Držím palčeky. ;)

3 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | E-mail | Web | 25. září 2012 v 21:17 | Reagovat

Na pohovor do prodejny s oblečením, bych se oblékla podle toho, co mám prodávat.) Nebo tak nějak klasicky slušně, myslím, že obyčejná sukně a halenka nikdy nic nezkazí. Ta věta působí na každého asi jinak, já bych na ní určitě odpověděla, pokud bych potřebovala skutečně pomoct, ovšem nesnáším tzv. "vlezlé" prodavačky.)) ..Sama se ptám zákazníků "Máte přání?" a je to stejně debilní, dost oblíbená odpověď je pak "Ano, mám."  Zákazník mi to řekne a pak mlčí, což je "paráda".D Držím palce.)

4 Brabikate Brabikate | Web | 25. září 2012 v 21:27 | Reagovat

Když jsem pracovala jako hosteska, tak jsem zkoušela různé fráze a zjistila jsem, že jakákoli otázka, která začíná slovem "mohu" obvykle vyvolává odmítavé reakce. Je to totiž takové strojené slovo, a to lidi obvykle nemají rádi. Lepší je to vždycky formulovat nějak nezvykleji, protože to donutí se nad otázkou zamyslet - třeba: "Sháníte něco konkrétního?" nebo reagovat přímo na to, co si ten člověk zrovna prohlíží. Taky mě potěší, když se prodavačka nabídne, že mi v hromadě složeného oblečení najde moji velikost.
Co se oblečení týče, tak bych zvolila něco neutrálního, co nebude poutat pozornost na první pohled, ale zároveň to bude mít styl. Ehm, to jsem ti moc neporadila, co?
Držím palce! ;-)

5 Rikkina* Rikkina* | Web | 25. září 2012 v 21:37 | Reagovat

Já byla na zkušební dobu (3 hodiny) taky v obchodě - Tally Weil. Měla jsem chodit po prodejně, skládat rozházené oblečení a věšet to špatně pověšené. A komunikovat se zákazníky. Věta "Dobrý den, mohu vám nějak pomoci/poradit?" je podle mě ideální, i když ohraná. Jinak nevím, jak bych se ptala. Osobně nemám ráda, když nakupuji a ptají se mě na to.. ale co se dá dělat. Stejně ti většina odpoví "Díky, jenom se dívám.." i když budou hledat něco konkrétního.

Jinak já měla bílé plátěné kraťase a takové "lepší" delší béžové triko.. Myslím, že je lepší jít tak, jak chodíš normálně, možná to něčím přilepšit a nevymýšlet nic extra. Potom se v tom nebudeš cítit dobře a to je horší. :) A prý jsem se měla na zákazníky usmívat.. nevím, jestli mi to šlo, ale u ohrané otázky typu "Můžu vám pomoci" jsem se pokusila usmát. :D

6 taradorizp taradorizp | E-mail | Web | 25. září 2012 v 22:14 | Reagovat

Tak já chodím na pohovory víceméně normálně oblečená - kalhoty (černý, nebo džíny) a k tomu nějaký svetřík. Nalamuji se jen přirozeně (makeup, pudr, tvářenka, řasenka), nehty mám buď úplně odlakované nebo jen s nějakým průhledným lakem. K tomu nějaké decentní doplňky - prstýnek, náušnice...

Jeden den jsem v obchodě dělala - musela jsem se neustále usmívat a oslovovat zákaznice přesně touhle stupidní větou.

7 Lady I. Lady I. | Web | 25. září 2012 v 22:23 | Reagovat

Se zákazníkem udržovat oční kontakt, usmívat se (!), snažit se působit vstřícně a klidně, hlavně si zachovat ledový klid, i kdyby ti zákazník nadával do blbejch krav (i takoví jsou). Na to zkus něco jako "S vaším problémem vám pomohou v kanceláři" (případně rovnou zavolej šéfa, je-li poblíž), stejně tam většina z nich nejde, protože konkrétní problém nemají, jen si na tobě chtějí vybít vztek, protože ví, že ty se nesmíš bránit. Chce to jenom pevný nervy. :) Držím palce.

8 Infary Infary | Web | 26. září 2012 v 12:15 | Reagovat

Já jsem měla v létě brigádu v obchodě s oblečením  a zákazníků jsem se s ÚSMĚVEM  ptala: Máte nějaké přání? nebo Můžu vám nějak poradit? a nebo jak jsi psala stupidní "Mohu vám s něčím pomoci?"
Ono není co vymýšlet, hlavně je fakt nejdůležitější úsměv, ten je na prvním místě a jeden starší pán mě za to i chválil a že prý dělá školení a taky všem vykládá, jak je to důležité - usmívat se.
Takže buď milá a vyceň zubiska, třeba to klapne =D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama